Hasta Ziyaretçi Kuralları
-
ZİYARET SAATLERİ ve ZİYARETÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLARI
Hasta ziyaretinden genel olarak amaçlananlar;
Hastanın, hastane dışından gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi gibi)
Hastanın hatırını sormak, psikolojik destek vermek
Hastanın doktorundan, hastanın sağlığı ile ilgili bilgi almak
Toplumsal dayanışmanın güzel örneklerinden olan hasta ziyareti usulüne uygun olarak yapıldığında, hastanızın moral düzeyini yükselterek iyileşme sürecine olumlu etki yapar. Aynı zamanda hastanızın durumu hakkında bilgilenmenizi sağlar.
Hastanemizde her gün ziyaret vardır. Hastanemiz ziyaret saatleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
Ziyaret Saatleri (Her gün)Sabah 09.00 akşam 22.00 saatleri arasındadır.
Hastanemizde yatmakta olan bir hasta ile ilgili bilgi verilecek gruplar
Hasta erişkin ve şuuru açık ise; Kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir
Hastanın şuuru kapalı ise;
Birinci derece yakınına bilgi verilir
Hasta çocuk ise; ebeveynine bilgi verilir.
Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
Ziyaret edilmemesi gereken hastalar;
Yoğun bakımda yatan hastalarBulaşıcı hastalığı olan hastalar
Bağışıklık sistemi bozuk hastalar
Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)
Hasta ziyaretine getirilmemesi gereken risk grupları;
10 yaş altı çocuklar,Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar,
Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar,
Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler,Hasta ziyareti esnasında dikkat edilecek hususlar;
Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapınız.
Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen en fazla 10 dakika)
Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede
YÜKSEK SESLE KONUŞULMAMALIDIR.
Hasta yataklarına oturulmamalı, hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır
İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız
ZİYARETE GELİRKEN HEDİYE OLARAK YİYECEK GETİRMEYİNİZ.
Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir.
Hastalara getirilebilecek armağan; kitap, çiçek, kolonya olabilir Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemeli, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır.
Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır
Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir
Refakatçilerin Uyması Gereken KurallarRefakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir. Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur. refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir. Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski eğitimi…) Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. Hastanın ihtiyacı olduğunda hemşire çağrı zilini kullanabilirsiniz. Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, Hasta ve yakınlarının; Hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmamalıdır, gürültü yapmaması şarttır. Ayrıca odalarda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizite saatlerinde kapatılması gerekir. Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaların hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir. Refakatçiler zorunlu haller dışında hastaların yanından ayrılmayacaklardır. Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanamazlar. Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir. Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler. Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir. Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri ve şikayetlerinizi Hasta Hakları Birimine veya Dilek Öneri Kutularına yapabilirsiniz.